Met de overgang naar lage emissiezones en de EU-eisen inzake CO2-neutraliteit voor 2035 evolueert de auto-industrie snel naar elektrische voertuigen. Daarom heeft Sidem een uitgebreid assortiment gespecialiseerde onderdelen voor batterij-elektrische voertuigen (BEV’s) ontwikkeld.
- Uitbreiding complementair gamma veerpootbevestigingen voor aanbod stuur- en ophangingsonderdelen
- Focus op hoogst mogelijke kwaliteit van veerpootlagers en rubber
- Nieuwe referenties leverbaar uit stock tegen eind 2019
Sidem, de Europese fabrikant van stuur- en ophangingsonderdelen focust sinds kort ook op veerpootbevestigingen en -lagers, die cruciaal zijn voor schokdemping. In totaal worden meer dan 200 referenties aan het bestaande aanbod toegevoegd.
Nieuwe productlijn
De productlijn van veerpootbevestigingen werd vorig jaar aan het gamma van Sidem toegevoegd, aangezien die heel complementair bleek met de bestaande after market-catalogus van stuur- en ophangingsonderdelen. “Wij willen voor onze klanten een one-stop-shop zijn,”, aldus Delphine Dewildeman, marketingmanager bij Sidem. “De beslissing om veerpootbevestigingen aan het assortiment toe te voegen, was snel genomen.”
Uitbreiding aanbod
Omdat de veerpootbevestigingen meteen vlotjes de deur uitgingen, besloot Sidem het gamma dit jaar significant uit te breiden. “We voegen in totaal een paar honderden nieuwe referenties toe, met verschillende selectiecriteria. In eerste instantie bekijken we welke types gevraagd worden voor Europese wagens. Ook de kwaliteit van het product speelt uiteraard een rol: daartoe focussen we vooral op de soepelheid van het lager zelf, die cruciaal is voor de levensduur en functionaliteit, en op de duurzaamheid van de kogels in het lager.”
Thorough testing
Ook de samenstelling van het rubber wordt gecontroleerd, met als criteria de stijfheid, de flexibiliteit en hardheid van het materiaal. “Door onze nieuwe referenties zo doorgedreven te testen, willen wij ons onderscheiden van concurrenten op de markt”, besluit Delphine Dewildeman. “We staan reeds gekend als een kwaliteitsspeler, dat willen we bijgevolg doortrekken in onze veerpootlagers.”
Gerelateerd nieuws
Bij batterij-elektrische voertuigen ligt er vaak meer nadruk op aerodynamica om zo hun efficiëntie te verbeteren en hun rijbereik te vergroten.
Bij de BEV draagarm van Sidem is het kogelgewricht rechtstreeks in de aluminium behuizing verwerkt.