Met de overgang naar lage emissiezones en de EU-eisen inzake CO2-neutraliteit voor 2035 evolueert de auto-industrie snel naar elektrische voertuigen. Daarom heeft Sidem een uitgebreid assortiment gespecialiseerde onderdelen voor batterij-elektrische voertuigen (BEV’s) ontwikkeld.
Wist u dat we een Sidem-oplossing hebben ontwikkeld voor drie soorten lichte vrachtwagens? Lees hieronder alles over ons opnieuw ontworpen kogelgewricht voor Mercedes Sprinter, Volkswagen LT en Volkswagen Crafter.
Aangepaste rubberkap
In eerste instantie beslisten we om de rubberkap van het kogelgewricht te herontwerpen. Concreet hebben we de kap dikker gemaakt. Op die manier is het kogelgewricht beter bestand tegen de impact van deeltjes afkomstig van de weg. En de binnenkant is beter afgedicht.
Het rubber van de kap is trouwens chloropreenrubber. Dat biedt maximale weerstand tegen chemische stoffen en garandeert de beste afdichting tegen vocht en stof.
Betere weerstand
Daarnaast hebben we ook de globale weerstand van het hele onderdeel verbeterd. De plastic insert werd helemaal opnieuw ontworpen. Daardoor is het onderdeel nu nog beter bestand tegen de belasting waar die dit type voertuigen mee geconfronteerd wordt.
Nog meer OE
We zijn erg blij om hier te schrijven dat met de wijzigingen die we aan dit kogelgewricht hebben aangebracht, het onderdeel nu ook visueel nog sterker op het OE-onderdeel lijkt.
Gerelateerd nieuws
Bij batterij-elektrische voertuigen ligt er vaak meer nadruk op aerodynamica om zo hun efficiëntie te verbeteren en hun rijbereik te vergroten.
Bij de BEV draagarm van Sidem is het kogelgewricht rechtstreeks in de aluminium behuizing verwerkt.